середа, 17 лютого 2016 р.

Використання інтерактивної дошки на уроках економіки

Для сучасної освіти є актуальною проблема створення та впровадження в навчальних закладах таких нових педагогічних та інформаційних технологій, які б забезпечували ефективне засвоєння учнями знань, умінь і навичок. Педагогічні інновації пов’язані сьогодні із застосуванням інтерактивних методів та технологій у навчальній та виховній діяльності педагога. Разом з тим, пріоритетним сучасним напрямком розвитку освіти є застосування комп’ютерно-орієнтованих технічних засобів навчання у викладанні, зокрема економіки. Невід'ємним атрибутом будь-якого навчального класу завжди була шкільна  дошка.  Дошка – це поле інформаційного  обміну між учителем і учнем. Інтерактивний програмно-технологічний навчальний комплекс на основі SMART Board відомий під назвою «інтерактивна дошка», або «умна дошка». Цей комплекс дозволяє використовувати як традиційні, так й інноваційні педагогічні технології навчання. Для роботи з інтерактивною дошкою не потрібно спеціальних навичок чи знань – достатньо бути звичайним користувачем персонального комп’ютера.       Можливості використання інтерактивної дошки SMART Board досить великі на різних учбових предметах, але для викладання  економіки – це «вікно у світ економічної діяльності людини». »
 Ми використовуємо на уроках навчальні диски, що пропонують нам виробники, ми навчилися працювати з программою PowerPoint, але використовувати інтерактивну дошку тільки для показу інформації дуже не раціонально.   Програмне забезпечення дошки має  готові інтерактивні  завдання, які полегшують  роботу вчителя.  Тому, якщо у вас в школі є це «чудо техніки»,  а у вас є бажання навчитися працювати на цій дошці, перше, що треба зробити завантажити на свій персональний комп’ютер програмне забезпечення SMART Notebook 10 (це більш легка у використанні програма) та сміливо освоювати нові технології. В Інтернеті ви можете  знайти посібники, як працювати з дошкою. Програмне забезпечення дошки має  готові інтерактивні  завдання, які полегшують  роботу вчителя. Про них більш детально.  І так:
1.  Завантажили програму SMART Notebook 10, налаштовуваємо мову – українська.                                                                                                                         2.  Відкриваємо вікна  «Переглянути», «Галерея»                                                       3. Наступний крок – вікно «Lesson Activity Toolkitt» - саме тут зібрано готові інтерактивні завдання, які можна використовувати на будь-якому уроці.




Інтерактивні завдання Lesson Activity Toolkit .              
Кнопки: Edit – (англ.. правити) кнопка дозволяє створити завдання, або змінити його.                                                                               
Solve – (англ.. вирішити) якщо завдання вже неактуальне, або потрібно відразу показати правильну відповідь учням, можете натиснути на кнопку «Solve»                                                                                                                      Reset – (англ.. скидання) щоб почати завдання з початку, або зупинити роботу з завданням, достатньо лише натиснути на кнопку «Reset»                                  Start – (англ.. почати) почати роботу з інтерактивним завданням завданням          Check – (англ.. перевірити) кнопка дозволить перевірити результат виконаного завдання.    
        Функції інтерактивної дошки дозволяють виконувати різноманітні інтерактивні вправи.
1.Anagram – створення анаграм. Можливість додавання підказок, як у текстовому вигляді так і зображенням. Переміщуйте літери, щоб скласти правильну відповідь.  
 

2. Category sort – сортування слів у колонки.  16 слів можуть бути розділені на 2 або 3 колонок. Доцільно використовувати такі завдання при характеристиці   економічних  об’єктів (економічні райони, суб’єкти економічних відносин  тощо). Є можливість миттєвої перевірки завдання.


3. Category sort (image) – сортування зображень у колонки.  16 зображень можуть бути розділені на 2 або 3 колонок.
4. Hot spots –програма, яку можна використовувати на  уроці – робота з картою -  позначення точок, місць. Ви можете позначити будь-які точки на світовій карті,  або створити своє власне завдання, позначивши точки на зображенні, що ви самі обрали та завантажили (материк, країна).


5. Image arrange – порядок зображень.  Програма дозволяє завантажити до 15 зображень, які треба розмістити у відповідному порядку.  
 6. Image match – Позначити зображення. Програма дозволяє створити від двох до п’яти зображень та позначити їх (назвати). Виконуючи завдання, учням потрібно буде перетягнути правильну назву у відповідне вікно біля зображення, якому відповідає.



7. Image select – створіть від 3 до 18 зображень та позначте їх. Після натиснення на кнопку «ОК» інтерактивне завдання автоматично почне демонструвати зображення у вільному порядку. Після натиснення на зображення воно зупиниться , пропонуючи учням  3 варіанти відповіді, одне із яких вірне.

      

8. Keyword match – програма, що може стати у нагоді для демонстрації значення слова, або визначення поняття. 2 колонки: у першій поняття, у другій – його значення. Учню треба перетягнути слово у відповідне місце в таблиці.Створюються такі завдання дуже швидко: натискаємо кнопку Edit та в готову програму вносимо необхідну інформацію.
                


9. Multiple choice – програма, що полегшує вчителю створення  тестових завдань з можливістю обрати з 4 варіантів одну вірну відповідь.  

10.Sentence arrangement –внесіть до програми  економічні  поняття, та дайте завдання учням розмістити їх у правильному порядку.


11. Tiles – у Вас є можливість додати зображення, об’єкти та  зробити їх невидимими . Перетягуючи зображення, учні відкривають правильні відповіді.       
 12. Time line reveal – Ви можете додати у програму від 2 до 10 точок на прямій і натисканням на точку виводити додаткову інформацію кожного пункту.                                                                                         
 

 13.Vortex sort – є 2 коловороти, та можливість додати 16 слів, позначити до якого коловороту вони відносяться. При правильному переміщенні слова у відповідний коловорот, слово зникне, при неправильному, закрутиться та залишиться на екрані.                                               

14.Word biz – завдання може включати в себе до восьми запитань та два рівні складності. Виконання завдання відбувається натисканням на букви, щоб скласти слово – вірну відповідь на запитання.  

15.Note reveal – програма, яку доцільно використовувати, наприклад, при узагальненні матеріалу: п’ять рядків, у яких Ви можете написати підказки, або короткі вправи і по черзі, або у вільному     порядку їх відкривати, натискаючи на відповідну кнопку: 1-2-3                                                                                                                                            

Сподіваюсь,  рекомендації  та  поради  стануть  вам  в  нагоді.   Бажаю  успіху!

Немає коментарів:

Дописати коментар